Tuesday, September 05, 2017

LANAFIRA | Butik Online Muslimah Terbaik!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hai semua readers! Anda suka online shopping? Kini terdapat pelbagai butik muslimah online shopping yang ada di Malaysia. Namun, adakah semua baju tersebut kena dengan selera anda? Di sini Cik Timm ingin berkongsi dengan anda satu butik muslimah online iaitu LANAFIRA!


TRENDY, AFFORDABLE & QUALITY

LANAFIRA menyediakan pakaian muslimah yang trendy, berkualiti dan banyak pilihan untuk muslimah di luar sana. Bertepatan dengan tagline "A Style for Every Story". Selain itu, mereka akan memastikan dapat memberi servis yang terbaik, pembelian yang cepat dan pantas serta harga yang murah dan berpatutan. 

kebaya, long dress, peplum moden
Jom kita ushar-ushar antara baju yang disediakan di sini. 

LANAFIRA menjual 3 jenis baju muslimah utama iaitu kebaya, long dress dan modern peplum. Harganya semua mampu milik antara RM60 - RM140. 

Antara koleksi dari Alana Kebaya

Melissa Long Dress

Sofea Modern Peplum


Umur macam Cik Timm ni setiap kali cuti sekolah, bersusun-susun kenduri kahwin. Mesti boring kan kalau asyik pakai baju yang sama. Takkan nak ber'ootd' baju yang sama je kan, haha! Lagi satu, trend sekarang ada bridesmaid ramai-ramai, mesti nak cari baju yang sedondon. Selain dari itu, fesyen bajunya yang simple dan tidak terlalu fancy sesuai digayakan secara kasual untuk ke pejabat. 
Rambang mata sebenarnya kalau tengok baju-baju online ni. Nak buat pilihan pun susah. 


Ha, anda peminat program realiti Clever Girl? Salah seorang peserta Hani Nazrina dari negeri Perlis juga menggayakan salah satu baju Sofea Moden Peplum (Maroon Batik Klasik) dari LANAFIRA tau! 

lanafira, butik muslimah, butik online, pakaian muslimah

Cantik baju jenis kebaya peplum kan, menurut pembacaan Cik Timm dari website ini, terdapat cara yang betul untuk memilih baju peplum supaya sesuai dipakai.

Baju peplum mempunyai 3 jenis potongan;

1. Potongan labuh hingga paha atau lutut
2. Potongan pendek atas pinggang
3. Potongan paras bawah punggung

TIPS | Badan kurus dan langsing
Semua potongan di atas sesuai. Namun elakkan memilih warna yang gelap kerana menampakkan pemakai terlalu kurus. Lebih banyak ilusi kembang pada baju pulak menampakkan badan seimbang dan cantik.

TIPS | Badan gempal
Tidak memakai potongan terlalu pendek diatas pinggang. Potongan yang sesuai adalah di bawah pinggang tetapi tidak labuh ke lutut. Alunan kembang juga dikurangkan dan elakkan menggunakan colour block. Elakkan juga memilih corak berbunga besar atau corak melintang.

TIPS | Badan sederhana
Anda harus mengelakkan alunan kembang yang banyak supaya saiz tidak nampak terlalu besar. Boleh juga kenakan tali pinggang simple dan bersaiz sederhana untuk nampak lebih bergaya. 


Jadi tunggu apa lagi, jom online shopping di LANAFIRA. Cik Timm pasti memang berbaloi.

Untuk keterangan lanjut, anda boleh ke sini; 

Website: www.lanafira.com
Instagram: https://www.instagram.com/lanafiraofficial/
Facebook: https://www.facebook.com/lanafiraofficial/
WhatsApp: 019 5231203

3 comments:

  1. aduhai lemah bab bab shopping online hehe.. kerja nak click2 n beli jaaa..

    ReplyDelete
  2. best ni..bertambah lagi tempat cuci mata

    ReplyDelete
  3. Rambang mata lahh wanita2 tengok baju lawa2 dlm website ni nanti hehe

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com