Friday, October 21, 2022

Jom Bercuti di The Haven Musical Extravaganza Ipoh

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Masih merancang percutian pada bulan Oktober ni? Apa kata kita ke Ipoh! 

Pemenang Anugerah All Suite Resort, The Haven Resort Ipoh bakal mempersembahkan The Haven Musical Extravaganza hasil kerjasama Selangor Symphony Orchestra dan disokong oleh Kementerian Pelancongan, Kesenian & Kebudayaan (MOTAC). Persembahan selama 3 hari iaitu;

27, 28 dan 29 Oktober 2022

Sambil menikmati pemandangan persekitaran resort yang indah, dapat juga mendengar muzik yang menenangkan. 'Sensurround' merupakan pengalaman pertama yang seumpamanya. Tetamu resort dapat membuat pilihan untuk menikmati konsert sama ada di taman di tepi tasik, Amfiteater atau dari balkoni yang selesa di unit bilik mereka melalui pakej muzik yang telah disediakan. Kedudukan strategik pemuzik di sekitar resort, pinggir hutan dan di setiap aras ketiga-tiga blok menjadikan alunan muzik lebih istimewa. 


Konsert ini akan dipersembahkan oleh konduktor Eugene Pook, mezzo-soprano Jiayao Sun, Dr. Hyungi Kim pemain biola antarabangsa dan Asyraf Farhan Adi Zairi penyanyi dari Malaysia. Karya antarabangsa seperti The Sound of Music, Phantom of the Opera dan Kitaro juga karya Selangor Symphony Orchestra akan ditampilkan. Persembahan akan dimulakan tepat jam 8pm. 

Ketua Pegawai Eksekutif The Haven All Suite Resort, Peter Chan berkata, "Selepas berehat daripada pandemik, kami ingin sambung kembali industri pelancongan. Apakah lagi cara yang lebih baik kala bukan menyediakan percutian hujung minggu ke The Haven Resort Ipoh dengan persembahan musikal ekstravaganza yang indah? Tetamu yang menginap bersama kami akan diberikan pengalamn konsert muzik yang unik dan pertama seumpamanya dengan alunan muzik dari pentas terapung di tasik yang dilengkapu dengan alam semula jadi di sekelilingnya.

Beliau menambah, "Diinspirasikan dari Festival Muzik Tahunan Hutan Hujan Sarawak, kami percaya The Haven Musical Extravaganza berpotensi untuk menjadi acara tahunan yang paling menarik dan dijadikan tarikan penting untuk negeri Perak. Kami berharap pertunjukan muzikal ini akan menjadi pemangkin kepada banyak kali acara yang akan mempromosikan Ipoh sebagai Bandar Batu Kapur, Muzik dan Kesenian."


Datuk Bandar Ipoh, Dato' Rumaizi bn Bharin@Md Daud berkata, "Sudah tiba masanya untuk The Haven memperkenalkan Muzikal Extravaganza di Ipoh. Usaha memperkenalkan muzikal ekstravaganza ini sememangnya kreatif dan dialu-alukan oleh Kerajaan Negeri Perak yang sedang berikhtiar untuk mempromosikan Ipoh sebagai Bandar Batu Kapur, Muzik dan Kesenian Asia. Sokongan sektor swasta, terutamanya dalam usaha mereka untuk mempromosikan Ipoh sebagai destinasi pelancongan utama amat dihargai khususnya untuk pelancong tempatan dan asing."

 Katanya lagi, "Setelah wabak ini beransur-ansur hilang, Ipoh dijadualkan terus menjadi perhatian serta pilihan percutian yang indah untuk para pelancong. Dengan kesan pandemik selama 2 setengah tahun, ia tidak melemahkan semangat The Haven untuk memulih serta memastikan kemajuan Bandaraya Ipoh lebih hebat lagi."

"SSO amat teruja untuk bekerjasama dengan The Haven Resort Ipoh dalam memberikan penglaman deria aharu dalam muzik. Siri ini menghimpunkan orang ramai daripada semua latar belakang untuk menikmati muzik bertaraf dunia di dalam suasana paling indah, di salah satu bandar bersejarah Malaysia," kata Eugene Pook, Pengasas Selangor Symphony Orchestra.

Pakej ini bermula dari RM390++/pax (*pakej termasuk penginapan di suite serba lengkap dan sarapan. Boleh juga ditambah dengan makan malam bufet antarabangsa berharga hanya RM75) dan boleh dibeli melalui;

Laman web: https://www.thehavenresorts.com/musical-extravaganza

WhatsApp: +6019-759 8285

Cik Yee Lai Kuan (Jabatan Acara): +6012-5705498

Untuk maklumat lanjut, boleh layari https://www.thehavenresorts.com/ 

Jomlah kita bercuti di Ipoh!

6 comments:

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com