Friday, August 25, 2017

DAY 3: Melawat Masjid Putih di Pulau Perhentian

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Rasa sekejap je cuti. Tapi bagi Cik Timm percutian ke pulau sesuai 3 hari 2 malam je. Kalau lama sangat nanti jadi boring. Tapi di kawasan ni, duduk seminggu pun Cik Timm sanggup. Hari terakhir kami di sini baru berkesempatan untuk melawat masjid putih yang baru dibina atau namanya yang sebenar adalah Masjid Ar Rahman. Memang cantik warna putih, besar pulak tu.





Rasa lagi selamat stay area sini sebab ada masjid. Sekurang-kurangnya sentiasa alert dengan waktu solat. Bayangkan kami yang berehat di sini pun boleh dengar azan dari masjid ni. Time solat pun ramai geng-geng lelaki dari chalet kami ni ke sana untuk berjemaah. 
Pukul 10.30am kami dah menunggu di jeti untuk menunggu bot untuk balik. Syahdunya nak meninggalkan pulau yang cantik macam ni. 
Sampai di jeti Kuala Besut, rupanya banyak kedai cenderamata di sini. Tips, jangan beli di pulau sebab lebih mahal berbanding di jeti. Hehehe..

Dari jeti Kuala Besut boleh jalan kaki je ke stesyen bas dalam 15 minit masa berjalan. Tak payah susah-susah naik teksi, rugi jer. Kami pun nasib baik jumpa family yang sama-sama naik bot dengan kami. Cuma disebabkan tengahari, agak panas sikit untuk berjalan. 
Disebabkan tiket Cik Timm adalah pada sebelah malam, krikkrikkrik Cik Timm menunggu di situ sampai tengah malam. Nasib ada juga kedai makan sebelah tu. Duduk lepak makan dulu di situ. Itulah yang tak best sebab tiket ke Kulim cuma ada pagi dan malam je. Kalau tiket ke KL ada banyak trip. Tandas area situ pun agak ngeri. Jenuh nasib baik perut ni dapat bertahan ha..
Nak tau cerita lawak tak? Cik Timm kena tinggal bas tau! Cik Timm dah masuk dalam bas untuk letak beg semua. Tiba-tiba rasa haus pulak, Cik Timm pun turun tanpa bagitau konduktor bas tu. Memang kena tinggal jawabnya! Nasib baik ada satu lagi bas syarikat yang sama nak ke Kuala Lumpur tak silap *dah lupa. Kami jumpa di stesyen bas satu lagi, dalam 5 minit je. Hihi. Tips seterusnya, dah tau travel naik bas sorang-sorang, bagitau konduktor bas sebelum apa-apa tau! Kalau tak jadi macam Cik Timm. 
Perjalanan Cik Timm dari Kuala Besut ke Kulim dalam 7-8jam macam tu. Sampai rumah pun nak dekat subuh dah. Disebabkan puas lena dalam bas, Cik Timm balik rumah terus basuh baju, berkemas unpacking semua barang sebelum tidur sampai petang. Haha!
Sampai sekarang hari-hari Cik Timm scroll gambar di Pulau Perhentian. Memang tak dapat move on! Diharap sedikit info ni boleh membantu membuat persiapan dan menyusun aktiviti jika bercuti di Pulau Perhentian. 
Kalau korang nak tengok entry-entry lain yang berkaitan boleh ke sini ya 👇
Puasnya Bercuti di Pulau Perhentian
DAY 1: Wind Mills, Kincir Angin
Sealife Inn Pakej Penginapan Lengkap di Pulau Perhentian
DAY 2: Pengalaman Berenang Bersama Penyu dan Jerung

No comments:

Post a Comment

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com