Wednesday, December 05, 2018

Mai-mai Orang Kulim ke Pesta Keramaian Kulim

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

 
Hai semua! Kepada orang-orang Kulim atau yang berdekatan boleh jalan-jalan di Pesta Keramaian Kulim yang berlangsung dari,

23 November - 9 Disember 2018
10AM - 12PM
Lokasi: Dataran Kulim (depan Happy Home supermarket)

Macam-macam ada, persembahan artis, pertandingan hafazan, jualan pakaian, alat-alat elektronik, kasut dan pastinya MAKANAN pun ada!


Tengok jadual tu pun memang macam-macam aktiviti. Sesuai kalau parents nak bawak anak-anak sempena cuti sekolah ni. Tak payah bawak jejauh kat Pesta Pulau Pinang tu. Kira alternatif lainlah ye.

Cik Timm pun berkesempatan ke sana minggu lepas waktu balik kerja awal. Sempat juga ushar-ushar apa yang ada di sana. Ala-ala pesta Thailand pun ada. Gerai makanan di tengah-tengah, keliling ada jualan barang-barang. 


RM10 je okeh! 



Seronok sebab banyak baju murah-murah. Tercabar iman dan mental, bahaya nafsu membeli membuak-buak nih. Kalau orang yang pandai mix & match cari baju lawa-lawa kalau pakai nampak macam mahal je. Paling menarik sweater tebal-tebal terpakai dari negara luar. Cantik dan harga dia RM10 jer! Semua lawa dan baru lagi. Kalau nak ke luar negara tak payah dah nak cari di kedai yang branded sebab tentunya mahal baju-baju tebal ni. Kasut FILA yang menjadi trend anak-anak muda sekarang pun ada jual. Haha! Lawa kasutnya, gred AA kot? Satu RM70, ambil dua RM130.



Dia bunyi oik-oik eh??


Untuk kanak-kanak seronok sebab ada tempat haiwan yang boleh pegang-pegang dalam sangkar tu. Arnab ada, ayam ada, punya seronok tengok budak-budak dalam tu. Mak budak pun boleh join aih. Cik Timm pun dok syiok layan guinea pig yang dalam Wonderpet tu. Comel betul! Ada juga jualan ikan laga, macam-macam warna ada. Udang lipan, udang biasa dan ketam pun ada. Hidup lagi, fresh dari pembekal. 

Anak-anak pokok durian.

Pokok bonsai yang dijual, baru tahu yang pokok ni dibentuk dengan cara dawai dibalut di batang dia. 


Untuk bapa-bapa yang suka berkebun, ada banyak jenis-jenis pokok yang dijual. Pokok yang dah tumbuh, biji benih, baja pun ada. Geram tengok pokok cabai aka cili yang penjual ni tanam. Gemuk dan montel! 

Apa lagi yang menarik eh?

Ha! Proton pun ada buat booth jugak. Kalau ada sesiapa yang nak membeli kereta proton bolehlah singgah di booth paling belakang sekali, siap ada pameran kereta juga. 

Cik Timm beli apa?


Beli biskut ni untuk bawak bekal makan di Pantai Kerachut, hehe.


Cik Timm beli jajan je, geram tengok biskut-biskut tin yang dijual dalam plastik kilo. Beli biskut bawang dengan biskut coklat bentuk bear yang ada huruf tu. Saja nak mengimbau memori zaman sekolah rendah dulu. Beli sepaket 30SEN. 

Sebelum balik tu ada persembahan di pentas, ada artis Def Gab C, tapi disebabkan esok kerja pagi. Tak boleh nak stay lama. Nak balik lena jer. So, apa tunggu lagi warga Kulim. Meh turun untuk memeriahkan suasana sebab ada cabutan bertuah juga tau. Hadiah gempak kot! Untuk info lanjut boleh tengok Facebook Go Garage Entertainment

4 comments:

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com