Thursday, May 30, 2019

Cerita 5 Bulan Cik Timm Menghilang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Hai semua!
It's been a longgggg time kan. Last post adalah tahun lepas bulan Disember. Kekangan masa dengan kerja, laptop rosak, dan juga training. 
So, jom kita recap sikit apa yang dah berlaku sepanjang bulan Januari sehingga April. 
JANUARI



Cik Timm dah mula bekerja di Pulau Pinang untuk pembukaan outlet baru di Penang Hill. Sebab tu ramai tertanya-tanya Cik Timm yang sentiasa update ada di Bukit Bendera setiap hari. Yes, dan memang ramai yang tak tahu pun. Rasanya tak perlu nak heboh pun, cuma kerja jer. Nak jumpa kawan pun mana sempat. Nama pun pembukaan outlet baru, sangat busy dengan schedule kerja. Training orang baru lagi, tapi bagi Cik Timm satu pengalaman baru yang sangat BEST! Waktu ni Cik Timm memang stay di Pulau Pinang sebab ada hostel disediakan. Hostel pun kondominium yang atas Times Square tu, memang syok ler..
FEBRUARI

Ulu Legong, Baling


Ada public holiday Raya Cina! Bertambah busy schedule Cik Timm. Boss janji yang Cik Timm akan balik ke outlet lama sebelum raya cina. Hmm, tapi janji tinggal janji. Fuh, seminggu sibuk sepanjang raya cina tu, customer sentiasa ramai non-stop. Nama pun tempat pelancongan, memang agak ramai dengan pengunjung. Untuk hilangkan stress, Cik Timm ke Ulu Legong, Baling dengan membonceng moto kapcai tu je bemalam di sana. Memang best, nanti Cik Timm share. 
MAC-APRIL



Cik Timm ke Kuala Lumpur untuk training. Kira sebelum ni Cik Timm kerja belum ada official training lagi. Semuanya superior yang ajar. Kali ni training selama 2 bulan. Belajar balik semua management dan juga SOP yang betul. Dekat sini Cik Timm stay di Subang Jaya. Dekat je dengan Main Place Mall dan juga One City Mall. Seronok stay Subang sebab umat manusia tak terlalu ramai macam di KL tu. Kalau sini naik LRT nak tidur baring dalam koc pun orang tak marah sebab memang tak ramai langsung. 
Bayangkan dalam masa 2 bulan ni kita nak masukkan semua benda dalam kepala. Memang sangat struggle. Bayangkan kelas dalam 2-3 hari, lepas tu praktikal di outlet dalam seminggu, selepas tu exam. Itulah rutin kami setiap minggu. Kelas-praktikal-exam. Kelas-praktikal-exam. Letih tu kalau balik je tidur, time cuti pun baru rasa jadi manusia. Lagi satu nak hilangkan stress adalah bersosial media dengan phone. Tapi mungkin ada orang yang tak faham dengan cara kita ni anggap kita mengabaikan orang lain. Kalau siapa yang kenal Cik Timm mungkin tahu yang Cik Timm jenis tak akan upload gambar yang on-the-spot sebab kalau perasan Cik Timm punya IG ada feed sendiri. Kadang-kadang gambar yang throwback, jadi orang nampak Cik Timm ni seronok & banyak sangat free time. Diorang tak tahu time kita tengah dok upload gambar syok-syok, realitinya tengah dok struggle exam! Akhirnya relationship Cik Timm dengan seseorang selama setahun dah pun musnah hancur di tengah jalan. Thank you so much yer..(sedangkan Cik Timm dah nak balik dari training lagi seminggu)..
Alhamdulillah, sekarang dah balik ke Pulau Pinang dan sudah memulakan tugas di outlet. Cabaran sekarang? Cik Timm baru seminggu masuk, audit masuk pulak. Walaupun result masih gagal, tapi managed untuk tinggikan markah dari 54% ke 72%. Puhh, balik tu terus sujud syukur! 

Itu sahaja cerita yang nak dibebelkan sepanjang tak berblog selama 5 bulan ni. Thanks semua yang masih support Cik Timm. Love ya!

8 comments:

  1. Welcome back...salam ramadan

    ReplyDelete
  2. Salam Cik Timm, lama tak singgah blog awk..lawa blog sekarang:) semoga terus cemerlang dalam kerjaya dan inshaAllah, Allah akan permudahkan urusan mendapat pengganti baru setelah kehilangan "seseorang" tu..heheheh..

    ReplyDelete
  3. ni kira hari2 naik train penang hill la nih.. hostel tu pun sebelah rumah Arz ja... x jauh dari nasi kandar deen maju.. hahahaha..

    ReplyDelete
  4. semoga di permudahkan urusan cik timm... x semua faham situasi kita. teruskan berusaha. selamat maju jaya

    ReplyDelete
  5. wahhh busy rupanya...tak pe...utamakan yg mustahak dulu...

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com