Monday, December 04, 2017

Memburu Buku Time Riders Karya Alex Scarrow

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Hai semua! 
Anda yang ada hobi membaca mesti ada buku favourite kan? Cik Timm pun ikut mood kalau nak membaca. Tapi sejak dari Cik Timm tukar kerja ini baru betul-betul rajin membaca sebab lebih banyak masa terluang. 

Bahan bacaan yang Cik Timm tengah gila sekarang ini adalah Time Riders dari seorang penulis, Alex Scarrow. Ya, Cik Timm sangat suka dengan cerita sains fiksyen! Biarlah orang nak cakap budak-budak ke apa ke. Sebab memang dah suka dari sekolah lagi. 

Tapi zaman sekolah tak mampu nak membeli. Mampu pinjam dari perpustakaan sekolah je. Tu pun tak banyak pilihan. Sebab tu jadi pengawas perpustakaan sebab boleh jadi orang yang pertama dapat unboxing buku baru. Hehehe..

Sekarang ni tengah memburu siri buku di bawah tu sampai cukup semua siri. 

1. Time Riders
3. The Doomsday Code
4. The Eternal War
6. City of Shadows
9. The Infinity Cage

Jadi, kalau anda-anda semua ke kedai buku mana-mana dan terjumpa buku ni boleh inform Cik Timm tau. Tambah-tambah kalau dijual di kawasan Penang atau Kedah atau sekitarnya! Nanti Cik Timm terjah!

Nak tau serba sedikit sinopsis tentang buku ini?

Time Riders mengisahkan tentang 3 remaja, Liam O'Connor, Maddy Carter dan Sal Vikram yang sepatutnya mati dalam pelbagai kemalangan. Tetapi mereka telah direkrut oleh satu agensi rahsia untuk menyelamatkan dunia dari bencana disebabkan mesin masa. Jadi, setiap satu buku adalah satu perjalanan mesin masa, ada yang kembali ke zaman dinasour, ada yang ke zaman pengembaraan kapal lanun. Memang best!

Kenapa novel inggeris?

Cik Timm rasa bahasa dalam novel ni tak terlalu kompleks dan senang difahami. Tipu kalau Cik Timm faham semua perkataan. Tapi kamus kan ada, lebih senang install aplikasi translation Bahasa Inggeris - Bahasa Melayu dalam handphone. Lagi senang, betul tak?

Lagi satu, boleh perbaiki bahasa apabila kita membaca dalam bahasa inggeris. Almaklumlah, kalau kita jarang guna, makin lama makin lupa dan berkarat otak ni.

p.s. Done updating my blog! 

No comments:

Post a Comment

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com