Tuesday, July 25, 2017

Starbucks Coffee 'Hipsturr' di Batu Ferringhi, Pulau Pinang

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Cik Timm sebenarnya tak reti pun nak minum di Starbucks ni, selalu kawan yang tolong belikan. Secara kebetulan hari tu Cik Timm berjimba dengan Kak SYM & Yana, diorang bawa minum-minum di sini. Katanya Starbucks ini terletak di tepi pantai. 


Tempat parking memang disediakan, khas untuk pelanggan sahaja. Masuk je tempat ni memang wau!! Pelanggan tidak terlalu ramai, persekitaran cafe pun cantik je tersusun, tandas pun bersih. Terkelip mata Cik Timm tak reti nak order tau, tapi favourite memang green tea. Diorang ada promotion minuman frappucino baru, memang recommend!



Di luar cafe lagilah cantik sebab tepi pantai! Cik Timm ni dahlah pantang dengan pantai+laut ni. Nasib baik panas, kalau tak Cik Timm nak terjun dalam laut tu hah. Kami duduk di tingkat atas, sambil ambil angin dan bersembang-sembang. 


Ha, inilah main attraction dekat sini, kerusi santai tepi laut atas pasir pantai. Santai betul tempat dia. Tempat ni terbahagi kepada bahagian dalam ber'aircond' yang menempatkan sofa dan kerusi biasa, kawasan pergola yang berkipas, tempat duduk yang berpayung dan aras paling tinggi yang kami duduk ni. 

starbucks, pulau pinang, batu ferenggi

Jadi, kepada penggemar Starbucks di luar sana yang tinggal di Pulau Pinang boleh berkunjung di sini. Alang-alang main di pantai Batu Ferringhi, boleh singgah ke sini untuk tea break. Tepuk dada, tanyalah selera 👀



Untuk pertama kali Cik Timm bersua muka dengan Kak SYM dari blog Siti Yang Menaip. Selalu berhubung dalam group WhatsApp dan komen blog je. Jumpa seorang lagi rakan baru dalam dunia blogger ni. Terima kasih Kak SYM menjadi driver kami hari tu. Btw, terima kasih Kak SYM untuk semua gambar cecantik ni tau! 

Starbucks Coffee Batu Ferringhi
69, Jalan Batu Ferringhi,
11000 Batu Ferringhi,
Pulau Pinang.

8 comments:

  1. wah..dah guna domain sendiri..tahniah..:)

    ReplyDelete
  2. Cantiknya view kat situ. Zumal ni Starbucks belum pernah singgah...

    ReplyDelete
  3. pernah minum sekali ja starbuck tu pon 7 thun lepas..tu pon kwn yg belikan..

    ReplyDelete
  4. sesekali berjimba ngan kawan-kawan memang best

    ReplyDelete
  5. mcm best je.. nnti cik en gi bawak cik en naaaaa

    ReplyDelete
  6. Singgah skodeng2 sini ^_^

    ReplyDelete
  7. kalau ada rezeki nnt nak sggh jg laa kat sini

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com