Sunday, October 12, 2014

Masalah Terbelenggu Selesai


Susulan kejadian ini, aku memang gelabah tak tahu nak buat apa lagi. WhatsApp kawan yang lebih arif dengan Malaysia Airlines. Dia bagi cadangan untuk call Customer Service.
Dengan menggunakan telefon rumah, memang sengsaralah kalau telefon nombor yang depannya ada 4 digit ini,1 3**. Letih menekan itu ini, dan letih menunggu sementara panggilan kita disambung dengan pegawai bertugas. Memang banyak kali aku call, demi untuk tembus talian.

Pilihan terakhir, sama ada aku masih perlu tunggu atau tinggalkan nombor. Disebabkan aku adalah pelanggan diangka 20, sistemnya pula disambung dengan pegawai bertugas berdasarkan nombor giliran. Aku cuba tinggalkan nombor namun tidak berjaya.

Selang 15 minit, aku cuba kembali. Alhamdulillah, aku di nombor 9. Kejang kaki juga duduk melangut tepi telefon. Tunggu punya tunggu, aku di nombor panggilan 4 dan terus dapat disambung. Agaknya ada customer yang give-up kot, dan terus letak telefon macam aku tadi.

Cerita punya cerita masalah yang dihadapi. Emel tersebut telah di send semula di emel aku. Aku sangkakan aku silap memasukkan emel, tekaan aku salah. Aku yang gatal-gatal Shift+Del emel penting itu sebelum ini. Butiran yang penting juga, pegawai tersebut beri, takut kalau aku bermasalah lagi.

Lagi satu, polisi Malaysia Airline, setiap pembelian tiket yang kita dah beli, tak boleh ditukar kepada nama orang lain. Maksudnya, kita nak tukar orang. Kecuali tiket kita sendiri nak ditukar masa fly atau tarikhnya. 

Selepas ini, kalau ada masalah dengan urusan Malaysia Airlines, teruslah berhubung dengan Customer Service (24 Jam) 1 300 88 3000.

Settle 1 masalah..

p/s: Masalah lain menimbun-nimbun belum selesai..

9 comments:

  1. Kalau zumal tunggu lelama memang give up dah

    ReplyDelete
  2. lah awat tak check kat trash emel.
    bukan semua yg emel yg kita delete lepas ke situ dulu sebelum kita dispose forever & ever?
    eh entahlah, dah baca previous entri pun saya tak faham lagi.. ~.~'

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..timm delete truih msalahnyer..dlm trash pun clean n clear..huhu..

      Delete
    2. ya Allah.. patutlah..
      inshaAllah apa yg berlaku kali ni jadikan pengajaran ya cik timm..
      pasni before clean & clear trash, cek betul2 whether ada lagi tak email berguna dlm tu..
      huhuhu..

      Delete
    3. huhu..tu la..kekdang rajin xbrtmpat..huhu..

      Delete
  3. alhamdulillah janji dh settle prob tu

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © fatimahnabila Designed by azhafizah.com