Tuesday, July 05, 2011

Cara2 Nak Buat Corong Resdung..

Salam n Selamat Sejahtera

Saja la nak share pengetahuan macamana nak buat corong resdung
Aku tau ni pun sebab aku pernah keja kat Salun Kecantikan di Kulim
Dapat la sikit2 pengalaman wat facial, buang resdung, jual produk kecantikan..

Cara2 nak buat :

1-
beli je kain putih atau senang citer kain kapan 2

2-
then, potong panjang2 kain 2.

3-
leh la potong kecik2 cmni.

4-
susun setiap 10 helai, xyah rapat2 ngn jauh2 sgt utk tarik suma bulu2 tepi.

5-
masak lilin (lilin biasa je) dlm periuk sampai cair. gunakan berus utk palitkan di atas 10 helai kain yg dah disusun tdi. pas2 cepat2 bukak satu2 n jemur sampai kering (kejap je). elok wat kje ni 2 owg.

6-
then, seterika pulak n jemur bagi kering.

7-
potong elok2 dgn gunting.

8-
gunakan corong yang telah dibentuk dgn material yg keras sbg asas corong. letakkan gam di tepi dan gulung. pas2 lex dlm 1 lagi corong utk pastikan gam kering dan bentuk tetap.

9-
dah siap.

Kepada sesiapa yang ada masalah resdung atau muka..
berkunjunglah ke :
Salun Kecantikan Paras Idaman
No 7, Jln Bayu Satu,
09000 Kulim,
Kedah.

Penjagaan muka
@ rawatan resdung = rm18
@ facial biasa = rm30
@ facial resdung = rm38
@ facial jerawat(*) = rm38
@ facial jeragat(*) = rm38
@ facial pencerah(*) = rm38
@ (*)+resdung = rm48
@ rawatan mata = rm25

Selain tu, penjagaan badan, makeup, urut pon ada.. =)

7 comments:

  1. Thank you. . Saya nk buat la. . Mahal kalau nk buat kat salon kcntikan tu.. Pernah buat 3x dah. . Saya sorang je kena rm6o.00

    ReplyDelete
  2. Buat sekali je ke

    ReplyDelete
  3. Awak.. Kalau nak tambah herba camner ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun xsure pulak yg tu..timm tau yg ni jer..gpun timm dah xkerja sana dah..

      Delete
  4. Ramuan jeragat mcm na plk xkn xnk share.

    ReplyDelete
  5. assalam timm...klu kain celup terus dalam lilin tu boleh x

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'slm, sya pun xsure..dah lama dah sya tinggal kje ni..haha! cuba la akak try dulu..

      Delete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com