Thursday, June 23, 2011

King Of The Fruit..DURIAN!!

Salam n Selamat sejahtera

Soalan : Korang tau x raja buah kita apa??
Jawapan : Durian!

Ha, skng ni musim durian kat umah aku
X percaya?
Da bukti ek..

Musim ni durian kat umah lambat gugur dari pokok2 len kat kampung ni
Bgus jugak sebab xda la saingan sangat nk jual..


Tapi, durian kat umah ni ada speciallity dia
Hanya orang tertentu yang tau beza antara buah durian ni
Yang aku pasti..
Isi dia da semua lain2..
Ada yang warna kuning atau putih..
Sumtimes, isi dia tebal atau nipis..
Atau, ada yang rasa dia lemak, manis atau pahit..
Setiap perisa 2, ada penggemar dia yang tersendiri

Aku suka isi yang nipis, dan berlemak manis
Aku suka dari pokok rumah aku sendiri dri
Lebih puas sbb aku yang kena kutip n kupas sendiri..hehe..

Geram kan tgk buah ni tergantung2 cmni
Kepada sesape yang x pernah tengok pokok durian, jenguk2 la gambar ni..

Tapi, kalau nak makan durian ni..
Jangan la banyak2, x pasal2 demam pulak..
Durian ni panas..
Orang tua2 pesan, lepas makan durian, letak air masak dalam kulit dia n minum
Ataupun, pas makan durian, makan la manggis pulak..
Manggis ni bersifat sejuk..
Jugak merupakan permaisuri buah..

Apa2pun..
HARGAILAH BUAH TEMPATAN KITA!!

2 comments:

  1. waa bes li jak.. untong laa ada pkok drian kat umah..

    ReplyDelete
  2. ha3, nak makan durian free, sila-silalah mai..open house..he3..

    ReplyDelete

I am not responsible for, and expressly disclaims all liability for, damages of any kind arising out of use, reference to, or reliance on any information contained within the site. While the information contained within the site is periodically updated, no guarantee is given that the information provided in this site is correct, complete, and up-to-date.

Tengs for dropping your idea!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © ஐfatimah❀nabilaஐ Designed by azhafizah.com